Finally arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floris - WaarBenJij.nu Finally arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floris - WaarBenJij.nu

Finally arrived in Sydney

Door: Floris Beernink

Blijf op de hoogte en volg Floris

21 November 2014 | Australië, Sydney

Hierbij m'n eerste verslag van mijn reis naar down under.

Na een lange reis van Amsterdam naar Singapore en van Singapore naar Sydney, ben ik dan eindelijk na 25 uur reizen aangekomen bij mijn hostel Wake Up. Inmiddels is het hier al vroeg in de ochtend en op het. Thuisfront alweer bijna tijd om te gaan slapen.

Afijn, donderochtend om 10.30 vloog ik dus. Het afscheid nemen van luky, m'n ouders en M'n lieve vriendinnetje Charlotte kun je op z'n minst heel pittig noemen. Soms vergeet je dan nog wel is wat bijvoorbeeld ,het kaartje die ik geschreven had voor Charlotte en Luky aan de desbetreffende persoon te geven (beetje dom maar gelukkig bestaan er postbodes :-) ).

Eenmaal door de gate (gelukkig zonder problemen) zat ik dan veilig en wel in het vliegtuig van Singapore Airlines.
Tijdens de vlucht raakte ik in contact met een man die op zakenreis ging naar Brisbane en ook een tussenstop had in Singapore. Eenmaal aangekomen op Singapore gingen mijn medereiziger en ik even rondkijken op de luchthaven van Singapore. Mijn maat had bij zijn vorige reis een tip gekregen dat je bij een balie op de luchthaven coupons kon krijgen ter waarde van 20 Singaporese Dollars, dus wij gingen opzoek naar die balie en inderdaad die coupons kreeg je! Mooi meegenomen dus! Na een ontbijt bij, je raadt het denk ik al, de Burger King namen we afscheid van elkaar en was ik helaas weer alleen.

Eenmaal aangekomen bij de Gate met het vliegtuig dat mij naar Sydney zou brengen, kreeg ik 2 lijstjes in m'n handen waarvan de bedoeling was dat ik die zou invullen. Èèn van die lijstjes ging over de ebola-uitbraak in West-Afrika en dan andere over welke bedoelingen je hebt om naar Australië te gaan en of je eventueel producten bij je hebt die aangegeven moest worden. Dat keurig en snel ingevuld en daarna op het vliegtuig in!

Na een reis van 8 uur en 55 minuten en een aantal prachtige foto's te hebben gemaakt van mijn vlucht boven Sydney was ik dan eindelijk aangekomen op de luchthaven van Sydney!
Het enige obstakel was dan nog de douane maar daar kwam ik zonder problemen doorheen. Op dat moment begon het wel tot me door te dringen dat het geen droom is maar gewoon levensecht is!

Maarja nu was de vraag hoe kom ik in Godsnaam bij het hostel? Dat was een zorg van een half uur later want eerst moest ik het thuisfront even op de hoogte gesteld worden dat ik er uiteindelijk was. Helaas nam Charlotte niet op maar m'n moeder en vader wel! Het was wel echt even fijn om met ze te spreken. Daarna heb ik maar even wat geld gepind en een taxi naar het hostel gepakt. Voor een aardige 30 dollar heeft een Bangladeshis taxi-chauffeur me gebracht naar het hostel.
Daar aangekomen kreeg ik te horen dat ze me nog helemaal niet verwacht hadden! Nou, dat was lekker binnenkomen. Ik zou namelijk toch zweren dat ik Dev duidelijk heb verteld dat ik de 21ste zou aankomen.Afijn, de Nederlandse receptionist Luuk nam even contact op met Dev en het was geregeld.

Na m'n spullen te hebben gedropt in de kamer ging ik nog even een biertje drinken in de Side bar en kennis maken met de rest van de crew. Het lijkt mij een gezellig team dus we gaan zien wat deze 5 maanden ons zal gaan brengen!

Voor nu zeg ik alvast Welterusten in Nederland en ikzelf ga Sydney zometeen maar is ontdekken, maar eerst eten en douchen, want na zo'n lange trip ruik je niet zo frisjes

  • 22 November 2014 - 11:00

    Goldie:

    Super leuk maat! Geniet ervan!

  • 22 November 2014 - 23:16

    David:

    Te gek Floris, wat een avontuur is het nu al!

  • 22 November 2014 - 23:52

    Wieteke:

    Prachtige start; have a great time down under!
    Heel leuk om je te kunnen volgen via deze site!
    Wieteke & Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Welkom!

Actief sinds 18 Juni 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3813

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 20 April 2015

De andere kant van de wereld!

18 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Wallonie's leven

Landen bezocht: