Op ontdekkingstocht door Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floris - WaarBenJij.nu Op ontdekkingstocht door Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floris - WaarBenJij.nu

Op ontdekkingstocht door Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Floris

25 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo iedereen hier weer een leuk berichtje uit Sydney.

Afgelopen weekend kon ik lekker nog even genieten van m'n vrije dagen voordat ik aan de bak moest. Uiteraard heb ik daar goed gebruik van gemaakt.
Zaterdagochtend begon ik namelijk met mijn tocht die me langs een paar hoogtepunten van Sydney brachten. Eerst een goed stevig ontbijt gehad en daarna op pad.
Dwars door Chinatown (ja, ook in Sydney) ben ik gaan lopen richting de oude haven van Sydney, waar o.a. het zeeaquarium en de zoo van Sydney gelegen zijn. Eenmaal daar aangekomen kwam ik een hele bijzondere vogel tegen die wij niet 1,2,3 in Nederland tegen zullen komen, het gaat namelijk om de Ibis, een vogel met een kromme snavel. Erg bijzondere vogel. Daarnaast kwam ik daar nog een vogel tegen en die deed me denken aan een spreeuw maar voor zover ik hem kon zien leek het totaal niet op een spreeuw. Afijn, daarna vervolgde ik mn tocht naar the rocks.
The rocks is een van de oudste gebieden van Sydney. Ik kwam daar onder andere het oudste hotel van Australie tegen maar ook natuurlijk de beroemde brug van Sydney namelijk, Sydney Harbour Bridge. Een ongelooflijke oude maar toch prachtige brug die stamt uit 1932. Het leuke aan die brug is dat je hem kunt beklimmen voor de tamelijke som van $140, helaas heb ik het geld niet op de rug groeien maar veel beroemdheden wel! Matt damon, Usain Bolt, Steve Irwin en nog meer beroemdheden hebben deze brug al beklommen en de foto's daarvan kon je ook bezichtigen in het museum van de brug.

Na een beetje rondgekeken te hebben rondom de brug ben ik verder gegaan naar het gene waar Sydney om bekend staat, namelijk het Sydney Opera House. Nou wat is dat prachtig, niet alleen de ligging is geweldig maar ook hoe het er uit ziet, gewoon bizar. In films ziet het er al mooi uit maar als je het eenmaal met eigen ogen ziet is het nog mooier.
Uiteraard heb ik ook heel veel foto's gemaakt met mijn camera maar die heb ik op dit moment niet bij de hand. Na het Sydney Opera House te hebben bezichtigd ben ik naar het punt gegaan waar je het Opera House en de brug samen op een foto kunt krijgen. De tocht daar naar toe was ook prachtig want ik liep dwars door het beroemde park the Botanic Gardens. Dat is het central park van Sydney zo ongeveer maar dan dichter bij de zee.

Eenmaal op dat punt aangekomen heb ik een aantal prachtige plaatjes gemaakt en daarna weer heel rustig naar het hostel toegelopen.
Al met al was het een prachtige tocht en ik zou het zo weer doen.

Zondag heb ik helaas niet veel kunnen doen want ik was helemaal kapot (Jetlag misschien?) Maandag en vandaag heb ik mn eerste 2 werkdagen gehad en dat ging opzich prima.

Nou ik hoop zo snel mogelijk weer een leuk reisverslag te schrijven maar tot die tijd moeten jullie het hiermee doen.

Veels liefs en groetjes Floris!

PS oja de foto's probeer ik zo snel mogelijk hierop te krijgen mits de wifi dat toelaat.

  • 26 November 2014 - 08:25

    David:

    Hoi Floris, leuk verslag van je eerste dagen in Sydney. Ben benieuwd naar het vervolg en hopelijk de foto's. Groet van David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Welkom!

Actief sinds 18 Juni 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3804

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 20 April 2015

De andere kant van de wereld!

18 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Wallonie's leven

Landen bezocht: